Mercedes C 450 AMG 4MATIC
21 stycznia 2015 pyro 0 Comments
Mercedes C 450 AMG 4MATIC – sportowe emocje w ekskluzywnym opakowaniu
Mercedes-AMG poszerza swoją ofertę o kolejną sportową maszynę: C 450 AMG 4MATIC z 367-konnym silnikiem 3.0 V6 biturbo, stałym napędem na obie osie oraz zawieszeniem przejętym z modelu C 63.
Auto bazuje na najmocniejszej „cywilnej” Klasie C 400 4MATIC. Inżynierowie zmodernizowali jednak liczne elementy samochodu. Konstrukcja zawieszenia pochodzi z C 63, podobnie jak system zarządzania napędem. 3-litrowa jednostka V6 biturbo należy do rodziny silników BlueDIRECT. By zwiększyć moc i moment obrotowy, inżynierowie AMG podnieśli maksymalne ciśnienie doładowania. Wynik – 367 KM i 520 Nm. Nie mniej przekonujące są osiągi – sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, a kombi w 5,0 s.
Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią 7G-TRONIC PLUS. Również tu wprowadzono elementy oprogramowania znane z C 63. W trybie „M” elektronika nie ingeruje w zmianę biegu, nawet po użyciu kick-downa lub osiągnięciu czerwonego pola – kierowca zmienia biegi za pomocą łopatek w pełni samodzielnie.
C 450 AMG 4MATIC został wyposażony w sportowe zawieszenie z amortyzatorami o trzystopniowej regulacji tłumienia. Jego konstrukcja wykorzystuje rozwiązania z C 63 AMG, w tym usztywnioną, czterowahaczową przednią oś z nowymi zwrotnicami. Dodatkowo, inżynierowie AMG zmodyfikowali elastokinematykę obu osi, zwiększyli negatyw kół, przeprogramowali ESP i usztywnili nadwozie.
Optymalną trakcję zapewnia stały napęd na obie osie ze zwiększoną dawką momentu obrotowego płynącą w kierunku tylnej osi (rozdział moment wynosi 33:67). Modernizacji poddano również układ kierowniczy, który ma typowe dla modeli AMG przełożenie, a jego charakterystyka koresponduje z wybranym trybem jazdy. Ponadto, Mercedes-Benz C 450 AMG 4MATIC otrzymał wzmocnione hamulce z kompletem wentylowanych tarcz (przednie o średnicy 360 mm, tylne – 320 mm) i szarymi zaciskami.
Rynkowy debiut Mercedesa C 450 AMG 4MATIC odbędzie się w połowie roku.