BLOGZMOTORYZOWANY.PL

Samochody, motoryzacja, super auta, tuning, BLOG MOTORYZACYJNY!

Fiat 124 Spider

16 listopada 2015 pyro 1 Comment

Nowy Fiat 124 Spider był jedną z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. W Los Angeles wreszcie mogliśmy się z nim zapoznać. Jak zmieniła się Mazda MX-5 w rękach Włochów?

Dawcą narządów dla nowego Fiata 124 Spider była oczywiście Mazda MX-5. Widać to już na pierwszy rzut oka, ale Włosi postarali się, by nie można było ich oskarżyć o stworzenie bliźniaka ze zmienionym znaczkiem.

Stylistycznie najbardziej zmienił się przód małego roadstera. Włoscy styliści bardzo mocno przemodelowali grill i zderzak Mazdy oraz zamontowali okrągłe, LED-owe światła. Na masce pojawiły się bardzo wyraźne, agresywne przetłoczenia, które nadają Spiderowi groźnego charakteru. Także tył doczekał się poważnych zmian. Tutaj również pojawiły się nowe reflektory, mocno przemodelowany zderzak i dwie duże końcówki wydechu.

Do wyboru będzie siedem kolorów lakieru: czerwony Red Clear Coat, biały White Clear Coat, czarny Jet Black Metallic, szary Gray Metallic, ciemniejszy Dark Gray Metallic, brązowy Bronze Metallic oraz zarezerwowany dla najdroższej wersji Lusso szlachetnie biały Crystal White Pearl.

Najmniej zmian zaszło we wnętrzu roadstera. Zostało praktycznie kropka w kropkę przeniesione z Mazdy. Największa różnica to znaczek na kierownicy. Odrobinę zmienił się jeszcze kształt wajchy zmiany biegów. Reszta to po prostu Mazda MX-5. Identyczne jest ułożenie oraz kształt wskaźników, pokręteł, przełączników, ekranu dotykowego, czy nawiewów wentylacji. Na pokładzie znajdziemy nawet ten sam system multimedialny, przechrzczony w Fiacie na „Fiat Connect 7.0”.

Przechodząc do najciekawszego aspektu nowego auta, czyli silnika. Choć Mazda MX-5 i Fiat 124 Spider to bliźniaki, to bije w nich zupełnie inne serce. Włosi zdecydowali się na swój autorski silnik. Pod maskę Spidera trafił 1,4-litrowy, turbodoładowany czterocylindrowiec opracowany przez Abartha. Silnik generuje moc 160 KM i 249 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracować może z 6-biegową ręczną skrzynią (standard) albo automatem o tej samej liczbie przełożeń. Moc oczywiście trafia na tylną oś. Nie poznaliśmy jeszcze dokładnych osiągów, ale możemy się spodziewać, że 160 KM nie powinno mieć większych problemów z rozpędzaniem leciutkiego roadstera. Podobnie jak w Mazdzie, również w Fiacie na pierwszym miejscu mają być doznania i radość z jazdy.

Jako że premiera miała miejsce w Los Angeles, poznaliśmy na razie dane dotyczące tamtejszego rynku. Wiemy, że najpierw do sprzedaży trafią 124 sztuki specjalnej, bogato wyposażonej edycji Prima Edizione Lusso. W amerykańskich salonach Fiat 124 Spider pojawi się już latem 2016 r. Możemy spodziewać się, że w Europie będzie podobnie. W końcu to najlepszy moment na zakup małego, sportowego autka bez dachu.

#Fiat 124 Spider

Previous Post

Next Post

Comments

  1. dawido
    10 października 2017 - 12:50

    bardzo mi się podoba 😀

Dodaj komentarz