BLOGZMOTORYZOWANY.PL

Samochody, motoryzacja, super auta, tuning, BLOG MOTORYZACYJNY!

Lamborghini Huracan LP580-2

16 listopada 2015 pyro 1 Comment

W Los Angeles Lamborghini zaprezentowało nową wersję Huracana – Lamborghini Huracan LP580-2. Największe zmiany to napęd na tył, odrobinę mniejsza moc i przeprojektowany przód.

Sercem Huracana LP580-2 jest znana z LP610-4 „V-dziesiątka” o pojemności 5,2 l. Zgodnie z kodową nazwą nowego modelu, inżynierowie z Sant’Agata wycisnęli z niej 580 KM (moment obrotowy to 540 Nm), a cała moc trafia na dwa koła tylnej osi. Przypomnijmy, standardowy Huracan ma napęd na cztery koła i trochę mocniejszy silnik (610 KM i 560 Nm).

Dzięki pozbyciu się napędu 4×4 Huracan schudł o 33 kg. Nie wynagrodziło to jednak utraty mocy – LP580-2 jest odrobinę wolniejszy od LP610-4. W tylnonapędowym Lambo pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po 3,4 sekundy, co jest wynikiem gorszym o 2 dziesiąte sekundy. Prędkość maksymalna spadła z 325 do 320 km/h. Podsumowując, nikt nie powinien narzekać na osiągi. Warto też pamiętać, że w Huracanie z napędem na tył na pierwszym miejscu będzie radość z jazdy, a nie wyśrubowane do granic możliwości cyferki osiągów.

Jeżeli kogoś w supersamochodach interesuje spalanie, to Lamborghini zapewnia, że przy w miarę rozsądnej jeździe apetyt na benzynę nie powinien przekroczyć 12 litrów na 100 km.

Żeby dostosować Huracana do napędu na tylną oś, Lamborghini nie ograniczyło się tylko do lekkiego ucywilizowania „V-dziesiątki”. Wiemy także, że w LP580-2 przeprojektowano zawieszenie, a także popracowano nad układem kierowniczym i systemem stabilizacji toru jazdy. Huracan ma teraz zachowywać się jak rasowa tylnonapędówka.

Nowego Huracana rozpoznamy przede wszystkim po przodzie. Zmiany oczywiście nie są duże, ale lekko przeprojektowany przedni zderzak z nowymi wlotami powietrza sprawia, że bez problemu odróżnimy tylnonapędówkę od LP610-4. Kolejna nowość to 19-calowe felgi, na które nałożono zaprojektowane specjalnie z myślą o tym modelu opony Pirelli P-Zero.

Cennik Huracana LP580-2 otwiera okrągła kwota 150 000 euro (ok. 637 tysięcy złotych), co oznacza obniżkę o 19 500 euro (ok. 82 tysiące złotych) w porównaniu z Lambo z napędem na cztery koła.

#Huracan#Lamborghini#Lamborghini Huracan LP580-2#LP580-2

Previous Post

Next Post

Comments

  1. felek
    10 października 2017 - 12:50

    piękne 😀

Dodaj komentarz