BLOGZMOTORYZOWANY.PL

Samochody, motoryzacja, super auta, tuning, BLOG MOTORYZACYJNY!

Lexus GS F – rasowa limuzyna z linii „F”

10 stycznia 2015 pyro 0 Comments

Nowy Lexus GS F jest najmłodszym i zarazem największym reprezentantem linii „F”, która obejmuje wyczynowe modele tego japońskiego producenta.

Linia „F” powiększa się o nowe modele. Pomimo, że GS F-a łączy z „cywilną” wersją wspólna platforma, to różnice są znaczne i nie ograniczają się tylko do silnika.

Wynosząca zaledwie 1830 kg masa własna czyni model GS F najlżejszym w stawce rywali, a na liście standardowego wyposażenia znalazł się znany już ze wspomnianego modelu RC F mechanizm różnicowy typu Torque Vectoring. Ma on trzy tryby pracy: „standardowy”, który zapewnia równowagę pomiędzy zwrotnością i statecznością, „slalomowy” – kładący nacisk na błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy i zwrotność oraz „torowy” – zapewniający stateczność podczas szybkiej jazdy po torze.

Pod maską nowego Lexusa GS F znajdzie się wolnossący 5-litrowy silnik V8, który generuje 473 KM przy 7100 obr/min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 527 Nm w zakresie 4800 – 5600 obr/min (prezentowane w materiale dane techniczne dotyczą wersji na rynek północnoamerykański).

Warto wspomnieć, że ta ośmiocylindrowa jednostka może działać w cyklu roboczym Otto (tradycyjny cykl) lub Atkinsona. Praca silnika w cyklu Atkinsona w uproszczeniu polega na tym, że podczas suwu sprężania zawory zamykają się z pewnym opóźnieniem, dzięki czemu spada zużycie paliwa.

Napęd przekazywany jest za pomocą ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów, wyposażonej w funkcję ręcznej zmiany przełożeń.

#Lexus GS F

Previous Post

Next Post

Dodaj komentarz